جمعه، 27 میزان 1403

معین وزارت امور مهاجرین با سفیر ترکیه ملاقات کرد

خبر
شریک سازید:

الحاج محمد ارسلاح خروتی معین مالی واداری وزارت امور مهاجرین، با محترم جیهاد ارگینای سفیر ترکیه، در دفتر کارش ملاقات نمود.

در این دیدار طرفین در ارتباط به مسافرت  غیر قانونی افغانها به ترکیه، دیپورت آنها به کشور، در یافت بدیل سفر های غیر قانونی و رفع مشکلات افغانها از این ناحیه بحث وتبادل نظر صورت گرفت.
محترم خروتی، غرض رفع مشکلات یاد شده و دوام روابط حسنه میان دوکشور، برتدویر جلسات و تفاهم میان مسوولین ادارات زیربط امارت اسلامی افغانستان و کشور ترکیه تاکید نمود.
معین وزارت مهاجرین علاوه نمود که دیپورت افغانها راه حل دایمی این مشکل نبوده، زیرا همزمان با دیپورت یکتعداد، تعداد دیگر ازطریف سفز غیر قانونی وارد ترکیه می شوندیپورت  و لازم است که در جلسات مورد نظر مشکلات مهاجرین و آنهای که به هدف کار وارد ترکیه می شوند، بطور جامع و همه جانبه مورد غور قرار گیرد، تا راه بیرون رفت از آن دست یاب شود.
وی علاوه نمود که بحث تنها روی دیپورت و یا چارتر طیاره نتایج مثبت درقبال نخواهد داشت و اگر جانب ترکیه شایق رفع مشکل سفر های غیر قانونی افغانها است، همه موضو عات زیربط را بشمول اعزام کارگر بطور قانونی را در جلسات مشترک مورد بحث قرار دهند.
خروتی علاوه نمود که در کنار سایر ادارات امارت اسلامی، این موضوع  بیشتر ارتباط به  وزارت  امور مهاجرین می گیرد و هر گاه در قسمت فعالیت اتشه این وزارت جانب ترکیه در کشور خویش اقدام نماید، بدون شک شمار قابل ملاحظه مشکلات موجود رفع و هماهنگی بیشتر ایجاد خواهد شد.
سفیر ترکیه با تایید نکات مطرح شده از جانب خروتی وعده داد که زمینه سفر هیات ادارات زیربط امارت اسلامی را در آینده نزدیک به ترکیه مساعد می سازد.

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز