جمعه، 27 میزان 1403

برندگان جوایز دموکراسی نهاد «نید»؛ جایزه بخش روزنامه‌نگاری به رسانه‌های مستقل افغانستان اهدا شد

گزارش
شریک سازید:

جایزه بخش روزنامه‌نگاری چهلمین سالگرد موسسه «نید» یا «موقوفه ملی برای دموکراسی» به رسانه‌های مستقل افغانستان اهدا شد.

نازیه هاشمیار، مجری تلویزیون «آمو» روز سه‌شنبه (۱۴ نوامبر/۲۳ میزان) در مراسمی در واشنگتن به نمایندگی از رسانه‌های مستقل افغانستان، این جایزه را پذیرفت.

خانم هاشمیار اهدای این جایزه را حایز اهمیت خوانده و گفته است که «این یک یادآوری قدرتمند برای ما خبرنگاران است که [نشان می‌دهد] صدای ما حیاتی است».

بنیاد «نید» گفته است که رسانه‌های مستقل افغانستان علی‌رغم سرکوب از سوی امارت اسلامی، برای آگاه‌نگه‌داشتن مردم این کشور تلاش کرده‌اند.

دیمون ویلسون، رییس و مدیر عامل «نید» گفته است که برگزیدگان جوایز سال ۲۰۲۳ «نید» «آرزوی جهانی برای دموکراسی را تأیید می‌کنند – حتی در چالش برانگیزترین مکان‌ها، مردم عادی همه‌چیز را برای حقوق‌بشر و آزادی به خطر می‌اندازند.»

جوایز دموکراسی «نید» هرساله برای قدردانی از کار «شجاعانه و خلاقانه» افراد و سازمان‌ها در جهت پیشبرد اهداف حقوق بشر و دموکراسی در سراسر جهان اعطا می‌شود.

کنت وولاک، رییس هیأت مدیره «نید» گفته است که مفتخر است که از افتخارآفرینان در مبارزه برای آزادی، حقوق بشر و دموکراسی حمایت می‌کند.

او افزوده است که «نید» در کنار روزنامه‌نگاران، فعالان و شهروندان شجاع در سرتاسر جهان خواهند ایستاد و در جهت مشترک برای نوسازی دموکراتیک کار خواهند کرد.

جنبش «زن، زندگی و آزادی» زنان ایران، مؤسسه فعال در مبارزه با سانسور موسوم به «نت فری‌دام» و افراد زندانی یا کشته‌شده به خاطر فعالیت دموکراتیک از دیگر برگزیدگان جوایز امسال «موقوفه ملی برای دموکراسی» اند.

سحربیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز