جمعه، 27 میزان 1403

گروه‌های حقوق بشر خواستار توقف فوری ارسال تسلیحات بریتانیا به اسرائیل شدند

خبر
شریک سازید:

گروهی از سازمان‌های غیردولتی از جمله دیده‌بان حقوق بشر در نامه‌ای به دیوید کامرون وزیر امور خارجه بریتانیا، خواستار توقف فوری ارسال تسلیحات بریتانیا به اسرائیل شدند.

گروه‌های از حقوق بشر در واکنش به ارسال تسلیحات بریتانیا به اسرائیل در نامه‌ای به دیوید کامرون وزیر امور خارجه بریتانیا، که به تاریخ پنج روز پیش نوشته شده است خواستار توقف فوری ارسال و انتقال تسلیحات بریتانیا به اسرائیل شدند امروز چهار‌شنبه علنی شد.

از سوی هم، در این نامه هشدار داده شده است که در صورت عدم انجام این کار، دولت بریتانیا به خطر می‌افتد که «قوانین و تعهدات بین المللی خود را نقض کند و در سوء‌استفاده‌های شدید شریک شود.»

همزمان با این، به گفته‌ی این گروه‌ها خطر آشکاری وجود دارد که تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه‌شده به اسرائیل ممکن است برای «ارتکاب نقض جدی قوانین بین‌المللی، از جمله حملاتی که ممکن است به جنایات جنگی تعبیر شوند» استفاده شود.

این نامه می‌گوید دولت بریتانیا باید فورا مجوزهای موجود برای تجهیزات و فناوری نظامی و صدور مجوزهای جدید را متوقف کند.

این در حالی است که کمپین علیه تجارت اسلحه گزارش داد که دولت بریتانیا از ماه مه سال ۲۰۱۵ میلادی، برای ارسال معادل ۴۷۲ میلیون پوند (۵۹۳ میلیون دالر) تجهیزاتی نظامی به اسرائیل مجوز صادر کرده است.

سحربیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز