جمعه، 27 میزان 1403

وزیر خارجه بریتانیا از بررسی به رسمیت شناختن زودهنگام دولت فلسطین خبر داد

خبر
شریک سازید:

دیوید کمرون، وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرده که به منظور تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه در غرب آسیا گزینه به رسمیت شناختن دولت فلسطین را در نظر خواهد گرفت.

او روزدوشنبه( نهم دلو) در ضیافت رسمی با سفیران کشور‌های عربی در لندن این موضوع را مطرح کرد.

به گفته وزیر خارجه بریتانیا اقدام زود هنگام میتواند به پایان دادن به درگیری‌های طولانی فلسطینی‌‌ها و اسرائیل کمک کند.

او با اشاره به اینکه بریتانیا آماده است تا کشور فلسطین را رسمیت بشناسد تاکید کرده که «باید به فلسطینی‌ها یک افق سیاسی برای تشویق صلح در منطقه داده شود».

دیوید کمرون افزوده است «ضروری است به فلسطینی‌ها و منطقه نشان داده شود که پیشرفت‌های برگشت ناپذیری برای دستیابی به راه حل دو دولتی و مهمتر از همه، ایجاد یک کشور فلسطینی وجود خواهد داشت».

ازسوی هم این اقدام دولت بریتانیا با واکنش‌های از جمله حزب محافظه‌کار دولت این کشور و اداره خودگردان فلسطین رو به رو شده است.

حسام زوملوت، سفیر اداره خودگردان فلسطین با استقبال از این اقدام بریتانیا موضوع به رسمیت شناختن فلسطین را به عنوان «کمکی به راه حل مسالمت‌آمیز» خوانده است.

همچنین نمایندگان حزب محافظه‌کار تحت کنترول حکومت بریتانیا موضوع بررسی به رسمت شناختن دولت فلسطین را «پاداش برای حماس» گفته است.

بر اساس آمار‌های بهداشت فلسطین از زمان آغاز تهاجم اسرائیل به غره تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی کشته شده و میلیون‌ها تن دیگر آواره شده‌اند.

گفتنی است که به دنبال واکنش‌های بین المللی مبنی بر توقف جنگ در میان اسرائیل و حماس مقامات فلسطینی از ادامه حملات اسرائیل بر مناطق خان یونس خبر داده‌اند.
وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز