جمعه، 27 میزان 1403

یک نامزد انتخابات پارلمانی پاکستان با ضرب گلوله کشته شد

خبر
شریک سازید:

پولیس ایالت خیبرپختونخوا پاکستان اعلام کرده که ریحان زیب خان، نامزد انتخابات پارلمانی این کشور از سوی افراد ناشناس در منطقه «باجور» این ایالت به ضرب گلوله کشته شده است.

بر اساس گزارش‌ها این نامزد انتخابات پارلمانی پاکستان روزچهارشنبه، یازدهم دلو در آستانه برگزاری انتخابات هدف حمله قرار گرفته است.

رشید خان، افسر پولیس در ایالت خیبرپختونخوا تاکید کرده که چهار دستیار ریحان زیب خان در این حادثه زخمی شده که وضعیت آنان وخیم گزارش داده شده است.

به گفته این مقام پولیس ریحان زیب خان از حزب عمران خان حمایت کرده و برای اشتراک در انتخابات هشتم فبروری به عنوان نامزد مستقل آماده گی داشت.

تاکنون مسئولیت این حمله را شخصی یا گروهی بر عهده نگرفته است.

هاتف خان، رئیس ایالتی حزب تحریک انصاف با تایید خبر کشته شدن ریحان زیب خان گفته که این حزب کاندید دیگر در انتخابات پارلمانی دارد.

این در حالی است که روزگذشته داعش مسئولیت حمله در جریان راه پیمایی انتخاباتی هوارادان حزب تحریک انصاف پاکستان را که منجر به کشته شدن دست‌کم چهار تن و زخمی شدن پنج تن شد به عهده گرفت.

پیش از این نیز در رویداد‌های جداگانه ملک کلیم‌الله، نامزد مستقل انتخاباتی در شهر «میرانشاه» و میر اسلم بلیدی، عضو سابق مجلس سنا و نامزد دیگر انتخاباتی در شهر «تربت» هدف حمله مسلحانه قرار گرفته‌اند.

حملات مسلحانه علیه چهره‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی در پاکستان درحالی شدت گرفته که قرار است به تاریخ ۸ ماه فبروری سال جاری انتخابات عمومی در این کشور برگزار شود.

محمد ناصر شیرزاد

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز