جمعه، 27 میزان 1403

سفارت افغانستان در بیجینگ به افغانها پاسپورت می‌دهد!

گزارش
شریک سازید:

سفارت افغانستان در چین از آغار روند توزیع پاسپورت به افغان‌های مقیم در این کشور خبر می‌دهد.

سفارت افغانستان در بیجینگ روز دوشنبه (۱۶دلو) در حساب کاربری خود (اکس)نوشته است که  صدور پاسپورت برای افغان‌های مقیم چین آغاز گردیده است .


در صفحه اکس این سفارت نگاشته شده است که افغان‌های مقیم در چین می‌توانند طبق شرایط پاسپورت های جدید دریافت کنند.

اسدالله بلال کریمی، سفیر و نماینده امارت اسلامی  در چین است. که بر بنیاد گزارشها ،اعتمادنامه او هفته گذشته توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین پذیرفته شد.

در همین حال ،امارت اسلامی  اقدام رئیس‌جمهور چین برای پذیرش اعتمادنامه آقای کریمی را  را «نوعی به رسمیت شناختن» حکومت سرپرست  می دانند.


ازسوی دیگر ،تصویرها در آدرس تویتری سفارت افغانستان در چین منتشر شده ونشان میدهد که مقام‌های چینایی با فرستاده سیاسی امارت اسلامی نشست رسمی داشته اند.

سید محی الدین سادات که سرپرستی این سفارت را بر عهده دارد گفته است که خدمات کنسولی برای افغان‌های مقیم آن کشور ارایه خواهد شد.

در اعلامیه این سفارت آمده است که :”سفارت اکنون آماده است تا روابط سیاسی و دیپلوماتیک خود را با طرف چینایی و همچنین برای افغان های مقیم چین حفظ کند که با افغانستان تعامل دارند و همچنین می خواهد خدمات کنسولی ارائه دهد.”

با این حال، وزارت خارجه چین گفته است که به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان منوط به تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه قاطعانه با تروریسم در افغانستان است.

محمدناصر شیرزاد

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز