جمعه، 27 میزان 1403

مراسم گرامی داشت از خروج قشون سرخ شوروی

خبر
شریک سازید:

از بیست و ششم دلو و پیروزی مجاهدین کشور در مقابل شوروی وقت، مراسمی تحت عنوان “رسالت و مسولیت مجاهد، از صدر اسلام؛

حضور و خروج سرخ ها، امروز در غرب‌کابل‌گرامی داشته شد. شرکت کنندگان گفتند ارزشها و مسولیت جهاد همچنان ادامه دارد و مسلمانان باید وحدت شان را حفظ کنند.
شرکت کنندگان از حکومت خواستند که به پاس فداکاری و زحمات مجاهدین، سهم آنان را بدون تبعیض در‌بدنه نظام در‌نظر بگیرند و آنان را جلب و جذب کنند.
به گفته سید ابولفضل هادی مشاور وزارت مهاجرین و عودت کنندگان؛ پیروزی مردم در مقابل شوروی نه تنها سبب آزادی افغانستان شد بلکه سبب آزادی بسیاری از کشورهای جهان را از سیطره شوروی آزاد کرد. به گفته وی مجاهدین یکپارچه و متحد با پیروی از الگوهای قهرمانان کربلا از جمله ابوالفضل عباس، با اخلاص عمل و الگو قرار دادن مجاهدین پاکباز با دستان خالی پیروز گردیدند
سخنرانان دیگر بر حفظ وحدت و یکپارچگی مردم و توجه به حقوق همه مردم از سوی حکومت تاکید کردند و گفتند این راهکارها می تواند سبب تحکیم صلح و ثبات در کشور و حفظ دستاوردهای جهاد گردد. حجت الاسلام سید عبدالله ذکی گفت حکومت باید همه اقوام را در نظر داشته باشند و تبعیض رااز میان بردارند.
شرکت کنندگان همچنان از حکومت خواستند که بدون تبعیض برای همه مجاهدین به پاس زحمات و فداکاری های شان در‌بدنه نظام جذب کنند. از مردم و فرهنگیان نیز خواسته شد تا با احترام به خانواده های شهدا و حفظ خاطرات و وصایای شهدا، مسولیت های شان را ادا کنند.
در این مراسم گفته شد در دین اسلام جهاد اکبر و اصغر همیشه جریان دارد که توجه به آن می تواند سبب عزت و پیشرفت و آزادی کشور گردد و دیگر کسی‌نتواند خیال تجاوز به افغانستان را در سر‌بپروراند.
سحربیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز