جمعه، 27 میزان 1403

به صدا درآمدن زنگ هشدار به کار زنان در رسانه‌ها

خبر
شریک سازید:

این مرکز روز چهارشنبه شب،۹حوت سال روان

 

این مرکز روز  چهارشنبه‌شب، ۹ حوت نسبت به این دستورالعمل ا،ا،ا که پوشش کنونی مجریان زن را قابل‌ قبول ندانسته و ابراز نگرانی می کند،

محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر در نشستی با حضور مسوولان رسانه‌ها گفته است که مجریان زن اگر حجاب پیشنهادی این گروه را رعایت نکنند، احتمالاً فرمان منع کامل کار آنان در رسانه‌ها صادر خواهد شد.

حنفی یک تصویر از دو زن محجبه را به رسانه‌ها نشان‌ داده است، که تنها چشمان‌شان نمایان است و تاکید کرده که مجریان‌شان باید این‌گونه حجاب کنند.

مرکز خبرنگاران افغانستان با ابراز نگرانی از وضعیت رسانه‌ها در کشور گفته است، که زنان همین اکنون هم با محدودیت‌های شدید کاری مواجه هستند و صدور این فرمان پیامدهای منفی را پی خواهد داشت.

این مرکز از حکومت سرپرست خواسته است که با لغو دستورالعمل‌های رسانه‌ای اجازه بدهند تا خبرنگاران و رسانه‌ها مطابق با قانون رسانه‌های همگانی از حقوق خود برخوردار باشند.

این در حالی است که گروه ا،ا،ا، از زمان  تسلط‌شان محدودیت‌های شدیدی را بر کار زنان در رسانه‌ها وضع کردند که در میان   پوشش چهره مجریان زنان بود.

در دستورالعمل تازه که روز گذشته همگانی شد، نیز آمده، که رسانه‌ها نمی‌توانند خبر و مطالب را بدون تایید مسوولان این گروه نشر و پخش کنند.

وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز