جمعه، 27 میزان 1403

خواست نماینده‌گان کانگرس آمریکا از جوبایدن و بلنکین به عدم به رسمیت شناسی دولت پاکستان

خبر
شریک سازید:

دست‌کم ۳۱ تن از نماینده‌گان کانگرس امریکا با امضای نامه‌ای از جو بایدن، رییس جمهور و انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور خواستند

تا از به‌رسمیت شناختن دولت جدید پاکستان خودداری کنند.
رویترز روز جمعه، ۱ مارچ گزارش داده است که این نماینده‌گان همچنان خواستار تحقیق در مورد ادعای تقلب در انتخابات گذشته پاکستان شده‌اند.
در این نامه آمده است: «امریکا از مقام‌های پاکستانی بخواهد تا هرکسی که به‌دلیل مشارکت در سخنرانی یا فعالیت سیاسی بازداشت شده‌اند را آزاد کنند. نماینده‌گان امریکا در اسلام‌آباد نیز موظف شوند تا اطلاعات مربوط به چنین مواردی را جمع‌آوری و از آزادی آنها حمایت کنند.»
در این نامه همچنان از بایدن و بلینکن خواسته شده است تا به مقام‌های پاکستانی هشدار دهند که واشنگتن می‌تواند از اهرم فشار برای توقف همکاری‌های نظامی و دیگر همکاری‌ها در صورت عدم برداشتن گام‌های جدی استفاده کند.
پیش از این، امریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از بی‌نظمی در این انتخابات خواستار تحقیق همه‌جانبه در مورد ادعای تقلب در آن شده‌اند.
گفتنی است که انتخابات اول ماه فبروری در پاکستان با قطع اینترنت و بازداشت برخی افراد به همراه بود.بربنیاد اطلاعات، تاخیر در اعلام نتیجه این انتخابات هم اتهامات مبنی بر تقلب در آن را افزایش داده است.پس از اعلام نتیجه انتخابات، به‌رغم این‌که نامزدان مورد حمایت عمران خان، نخست‌وزیر پیشین این کشور بیشترین کرسی را از آن خود کردند، اما حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم پاکستان با تشکیل یک دولت ایتلافی موافقت کرده‌اند.

وحیده بیات 

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز