جمعه، 27 میزان 1403

در آستانه هشتم مارچ شماری از نهاد های بین المللی به وضعیت ورزشکاران زن، توجه نمایند

خبر
شریک سازید:

آستانه هشتم مارچ، روز جهانی همبسته‌گی زنان، شماری از ورزشکاران زن در کشور می‌گویند

که ا،ا،ا با تسلط‌ دوباره شان ، آنان را با بی‌رحمانه‌ترین شیوه ممکن، سرکوب کرده‌اند.

آنان روز دوشنبه، ۱۴ حوت طی اعلامیه‌ای گفته‌اند که ا،ا،ا ورزش زنان را «نمادی از غرب‌گرایی» عنوان می‌کنند و باشگاه‌های ورزشی زنان را در کشور بسته کرده‌اند.

در اعلامیه «کمیته صحت و ورزش جنبش شنبه‌های ارغوانی» آمده است که ا،ا،ا  پس از تسلط دوباره‌شان به قدرت، شماری از ورزشکاران زن خانه نشین شده و بسیاری از ورزشگاه‌ها نیز مسدود شداند،

آنان به ورزشکاران مرد خطاب نمودند که «خوش خدمتی نکنید و اخلاق ورزشی را زیر پا نگذارید. انتظار داریم که بیش‌تر از این با زیر پا گذاشتن وجدان، شرف و اخلاق ورزشی، چهره سیاه ا،ا،ا را سفیدنمایی نکنید.»

بربنیاد اعلامیه زنان معترض، پس از تسلط دوباره ا،ا،ا بیش‌تر ورزشکاران زن به کشورهای پاکستان و ایران پناهنده شده است  و اکنون در بی‌سرنوشتی کامل  به‌سر می‌برند.

آنان از نهادهای بین‌المللی و کشورهای مهاجرپذیر خواسته‌اند تا با اهدای ویزای بشردوستانه، زنان ورزشکار افغان را مورد حمایت قرار بدهند، و نباید به فراموشی سپرده شوند،

قابل ذگر  است که ا،ا ،ا  پس از تسلط دوبار بر افغانستان، برخلاف وعده‌های رهبران این اداره  ‌در مذاکرات دوحه، از همان قوانین سخت‌گیرانه خود، دهه ۹۰ میلادی در برابر دختران و زنان کار گرفته‌اند.
ا،ا،ا  در بیش‌تر از دوونیم سال گذشته دختران و زنان را  از صحنه‌های سیاست، ورزش و آموزش حذف کرده‌اند.

محمد ناصر شیرزاد 

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز