جمعه، 27 میزان 1403

مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر در مورد خروج آشفته از افغانستان نشست برگزار میکند

خبر
شریک سازید:

خروج بی‌نظم آمریکا از افغانستان که آنرا «شکست استراتژیک»

نیز توصیف کرده‌اند از موضوعاتی است که بارها در مجلس نمایندگان آمریکا به بحث گرفته شده اما در تازه‌ترین مورد کمیته روابط خارجی این مجلس خبر داده است که نشست بعدی در این مورد را با حضور دو جنرال بازنشسته برگزار میکند.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ناوقت روز سه‌شنبه، پنجم مارچ اعلام کرد که برای برگزاری نشستی تحت عنوان «شکست استراتژیک: عقب‌نشینی بایدن، جنرال‌های آمریکا و تسلط امارت اسلامی» آماده میشود که قرار است به تاریخ ۱۹ مارچ سال جاری برگزار شود.

جنرال مارک میلی، رئیس پیشین ستاد ارتش آمریکا و کنت فرانک مک‌کنزی، فرمانده پیشین سنتکام دو جنرال بازنشسته هستند که قرار است نشست نوزدهم مارچ در پیوند به خروج آشفته‌ی آمریکا از افغانستان نظر بدهند.

نشست قبلی این کمیته با حضور زلمی خلیل‌زاد، دیپلمات و فرستاده‌ ویژه ایالات متحده آمریکا در امور صلح افغانستان که به معمار توافق‌نامه‌ دوحه نیز مشهور است برگزار شده بود.

گفتنی است که نیروهای ایالات متحد آمریکا در راس ائتلاف بین‌المللی در پی امضای توافق‌نامه‌ دوحه در سال ۲۰۲۰ شروع به خارج شدن از افغانستان کردند اما از ۱۵ تا آخر ماه اگست سال ۲۰۲۱ این روند به‌گونه‌ای که «بی‌نظم و آشفته» توصیف کرده‌اند شدت یافت.

محمدناصر شیرزاد

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز