جمعه، 27 میزان 1403

بیست و دومین سالروز تاسیس خبرگزاری صدای افغان آوا

گزارش
شریک سازید:

از بیست و دومین سالروز تاسیس خبرگزاری صدای افغان آوا و سالیاد شهدای حملات انتحاری بالای دفاتر این مرکز


از بیست و دومین سالروز تاسیس خبرگزاری صدای افغان  آوا و سالیاد شهدای حملات انتحاری بالای دفاتر مرکز فرهنگی تبیان،  در حالی گرامی داشت می شود، که 
مسئولان این خبرگزاری  با آمدن امارت اسلامی و حاکم شدن این نظام، فعالیت رسانه‌‌ ها  بهبود یافته است،

حجت الاسلام سید عسی حسین مزاری مسئول عمومی مرگز فرهنگی  تبیان می گوید ، اکثریت  رسانه‌هاکه فعالیت شان متوقف شده، دست نشانده کشور های غربی بوده، و حمایت کسترده غربیان را با خود داشتند،  که در نهایت وظیفه  ترویج فرهنگی غرب بودند یا توسط احزاب به شکل  ابزاری تاسیس شده بودند. وز همچنان می افزاید،  رسانه‌های که محور فعالیت شان ترویج دین و برنامه های اسلامی بودند،  همچنان به قوت خود باقی است و فعالیت می‌کنند. آقای مزاری از امارت اسلامی افغانستان همچنان خواست که برای تقویت بیشتر رسانه‌ها در جهت دسترسی بیشتر به اطلاعات و حمایت های مادی و معنوی با رسانه ها و خبرنگاران همکار باشد. آقای مزاری خطاب به رسانه دارن کشور می افزاید  همواره برای تحکیم نظام، کاهش فاصله بین مردم و حکومت و نشر واقعیت ها تلاش کنند. 
وی همچنان افزود، امریکا هرکز دلسوز زنان مسلمین افغانستان نبوده است، اگر چنین بود، باید زنان غزه را از قتل عام رژیم اسرائیل نجات دهند، بین زنان افغانستان و غزه چه تفاوت وجود دارد؟ به گفته آقای مزاری هدف امریکا حمایت از زنان افغانستان نه بلکه استفاده  آنان به عنوان یک ابزار فشار علیه امارت اسلامی استفاده کنند.

سید شبیر محمودی مسئول دفتر خبرگزاری آوا در این مراسم گفت: با وجود فشارها و کارشکنی‌های دشمنان بیرونی،  اما خبرنگاران از هیچ تلاشی برای ترویج ارزش های دینی، اسلامی و کشوری دریغ نمی‌کنند. وی همچنان تصریح می کند، در طول ۲۲ سال فعالیت صدای افغان آوا، همواره بر اصول دینی و ارزش های کشوری استوار بوده و دشمنان همچنان تلاش کرده که صدای رسانه‌های بیدار راخاموش کنند. وی همچنان از مسولین امارت اسلامی می خواهد، تا در زمینه امینت جانی خبرنگاران متعهد باشند، 
همچنان،  یارمحمد رحمتی مسئول دفتر تبیان در کابل گفت: مهمترین مسئولیت رسانه ها رساندن پیام دین، تحکیم اخوت و نشر خبر های واقعی در جامعه   است. وی تاکید کرد که رسانه ها  بخشی به مردم و نشر ارزش‌ها بسیار نقش دارد.

وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز