جمعه، 27 میزان 1403

موج تازه بازداشت خبرنگاران در افغانستان

خبر
شریک سازید:

مرکز خبرنگاران افغانستان خواستار آزادی


مرکز خبرنگاران افغانستان خواستار آزادی بدون قیدوشرط عبیدالله احمدی، خبرنگارمحلی ولایت کندز که توسط طالبان بازداشت شده است.

این مرکز روز دوشنبه، ۶ حمل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که استخبارات طالبان به قانون رسانه‌های کشور احترام گذاشته و به روند سرکوب خبرنگاران و رسانه‌های آزاد پایان دهد.

این نهادهمچنان افزدوه است، که استخبارات طالبان روز گذشته چهار خبرنگار را بازداشت کرد و سه تن آنان دوباره توسط این گروه آزاد شدند.

در این اعلامیه آمده است:‌ «کارمندان استخبارات (طالبان) تلفن‌های هوشمند این خبرنگاران را از آنان گرفته و محتویات آن‌ها را بررسی کرده‌اند.»

مرکز خبرنگاران افزوده است:‌ «احمدی متهم به تهیه محتوای یک گزارش نشر شده از یک پل بزرگ در ولسوالی علی‌آباد این ولایت که از تلویزیون آمو نشر شده، نقش داشته است. این پل در زمان حکومت جمهوریت به دلیل یک انفجار که طالبان به آن متهم شده بودند، آسیب دید.»

همچنان قابل ذکر است، عبیدالله احمدی، خبرنگار محلی تلویزیون خصوصی «یک» است.

چندی پیش، مرکز خبرنگاران افغانستان گفت که رسانه‌ها و خبرنگاران در کشور از لحاظ سطح آزادی و برخورداری از حقوق بنیادی‌ و قانونی‌شان با محدودیت‌های شدیدی مواجه هستند و حقوق‌خبرنگاران  به‌طور گسترده‌ای نقض شده است.

این درحالیست، که طالبان یک خبرنگار محلی را در کندز نیز  بازداشت کردند

وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز