جمعه، 27 میزان 1403

آنا کوربت؛ می‌گوید که وضعیت صحی و روحی همسرم رایان کوربت، نزد طالبان نگران‌کننده است.

خبر
شریک سازید:

آنا پس از تماس تلفنی با رایان کوربت روز پنج‌شنبه، ۹ حمل خواستار ملاقات با جو بایدن، رییس جمهور امریکا و گفت‌وگو در مورد آزادی فوری همسرش شده است.اما گفته شده است بایدن هیچ علاقه‌ی برای دیدن خانواده های بازداشت نیست

وی افزود: «من به بایدن می‌گویم که رایان هیچ اشتباهی نکرده است. تنها کاری که او می‌کرد، کمک به مردم افغانستان بود. خانواده ما به‌شدت به او نیاز دارند. رایان در خطر و وضعیت صحی و روانی او رو به‌ وخیم شدن است. همسرم هنوز زنده است، باید فوراً او را به خانه برگردانیم.»

خانم کوربت تاکید کرد: «این یک تماس آزاردهنده بود. شنیدن این‌که رایان امید خود را از دست می‌دهد، سخت بود. رایان اکنون تقریباً ۶۰۰ روز است که در بازداشت به‌سر می‌برد.»

این پنجمین تماس کوربت با خانواده‌اش پس از زندانی شدن او توسط طالبان در آگست ۲۰۲۲ است.

براساس گزارش سی‌ان‌ان، رایان کوربت و خانواده‌اش حدود یک دهه در افغانستان زنده‌گی می‌کرد.

پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان، خانواده رایان افغانستان را ترک کرده‌اند، اما وی در سال ۲۰۲۲ دوباره به افغانستان برگشت و از سوی طالبان بازداشت شده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، روز پنج‌شنبه، ۹ حمل در سخنرانی خود گفت: «چیزی که می‌توانم از طرف دولت به مردم امریکا بگویم این است که ما هر روز تلاش می‌کنیم تا رایان کوربت را به خانه بازگردانیم. ما به‌طور دوام‌دار، از جمله در نشست‌های خود با نماینده‌گان طالبان برای آزادی فوری و بدون قیدوشرط رایان کوربت و دیگر امریکایی‌های بازداشت‌شده در افغانستان فشار آورده‌ایم.

این در حالی است که پیشتر مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا نیز گفته بود که رایان کوربت، شهروند زندانی این کشور در نزد طالبان در شرایط بد صحی  به‌سر می‌برد.

محمد ناصر شیرزاد

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز