جمعه، 27 میزان 1403

ترامپ؛ مهاجرین غیر قانونی را حیوان خواند

خبر
شریک سازید:

دونالد ترامپ ریس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا

: مهاجران غیرقانونی «انسان» نیستند بلکه «حیوان» اند !

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در ادامه‌ کارزار انتخاباتی‌اش از موضع خود در قبال مهاجران «غیرقانونی» در این کشور دفاع کرده و با بیان تحقیرآمیز آنان را «حیوانات» خطاب کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که ترامپ روز سه شنبه، دوم اپریل در سخنرانی خود در میشیگان آمریکا، مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده را «حیوان» و «نه انسان» خواند و به اظهارات تحقیر آمیزی که بارها و بارها در مبارزات انتخاباتی به کار برده است، متوسل شد.

طبق گزارش این رسانه، ترامپ در سخنرانی روز سه‌شنبه خود هشدار داد که اگر در انتخابات ۵ نوامبر سال جاری میلادی (تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) پیروز نشود، خشونت و هرج و مرج آمریکا را فرا خواهد گرفت.

ترامپ در سخنرانی دیگر خود در ویسکانسن آمریکا از واژه‌ «sub-human» که به «مادون انسان» و «ناانسان» نیز ترجمه شده استفاده کرده و گفته است که برخی از مهاجران «sub-human» هستند.

رویترز به نقل از او نوشته است: «دموکرات‌ها می‌گویند، لطفا آنها (مهاجران) را حیوان نگویید، آنها انسان هستند. […اما من می‌گویم] نه، آنها انسان نیستند، آنها انسان نیستند، آنها حیوانات هستند.»

در همین حال، مایکل تایلر، مدیر ارتباطات کمپاین انتخاباتی بایدن، روز سه‌شنبه پیش از سخنرانی ترامپ به خبرنگاران گفت: «دونالد ترامپ در حال انجام لفاظی‌های افراطی است که باعث ایجاد تفرقه، نفرت و خشونت در کشور ما می‌شود.

وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز