جمعه، 27 میزان 1403

جنرال مبین چهره رسانه ای طالبان نیز آزاد شد

خبر
شریک سازید:

منابع در کابل می‌گویند که اداره استخبارات طالبان یک چهره رسانه‌ای این گروه به‌نام «جنرال مبین»

منابع در کابل می‌گویند که اداره استخبارات طالبان یک چهره رسانه‌ای این گروه به‌نام «جنرال مبین» که اواخر سال گذشته بازداشت کرده بود را آزاد، اما از فعالیت در رسانه‌های اجتماعی منع کرده‌ است.

به گفته یک منبع روز یک‌شنبه، ۱۹ حمل که او پس از حدود دو ماه از زندان طالبان آزاد، اما موترهایش ضبط و محافظانش نیز خلع سلاح شده‌‌اند.

جنرال مبین، ۱۷ قوس سال پار  در واکنش به دعوت طالبان از مولانا فضل رحمان، رییس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان به کابل، او را «قاتل» توصیف کرده بود.

به گفته او، مولانا فضل رحمان در نظام جمهوریت نیز «شریک» بود و «به‌نام جهاد طالبان پول دزدی می‌کرد.»

پس از این اظهارات، هیأت پاکستانی در ۱۷ جدی به ریاست رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان به کابل آمد.

اکنون منبعی به روزنامه ۸صبح می‌گوید که یکی از خواست‌های هیأت پاکستانی از طالبان ممنوعیت فعالیت «جنرال مبین» در شبکه‌های اجتماعی بود.

پس از گذشت حدود یک ماه از اظهاراتش در مورد مولانا فضل رحمان، استخبارات طالبان او را در ۱۴ حوت سال گذشته بازداشت کرد

او طی پستی که روز گذشته (شنبه، ۱۸ حمل) نشر شد، نوشته است: «عذر می‌کنم، به‌خاطر الله، به‌نام من حساب جور نکنید، من تمام آدرس‌های رسانه‌ای خود را می‌بندم.»

وی پیش از این، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان را نیز متهم کرده بود که بدون دلیل مانع کارهای تجاری وی شده، در همین حال قابل ذکر است،  جنرال مبین از چهره‌‌های واکنش‌برانگیز طالبان است که عملکرد بنیادین او هنگام تنش‌های طالبان و ایران بر سر حقابه هیرمند، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز