جمعه، 27 میزان 1403

نگرانی گزارشگران بدون مرز از محدویت ها درمورد پوشش زنان خبرنگار

خبر
شریک سازید:

گزارشگران بدون مرز از وضع محدودیت‌ها در مورد پوشش زنان روزنامه‌نگار،

گزارشگران بدون مرز از وضع محدودیت‌ها در مورد پوشش زنان روزنامه‌نگار، محدودیت دست‌رسی زنان به رسانه‌های دیداری و شنیداری و ممنوعیت فیلمبرداری یا عکاسی از سوی طالبان، ابراز نگرانی کرده است.

گزارشگران بدون مرز امروز(سه‌شنبه، ۲۱ حمل) در گزارشی گفته است که سرکوب روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در افغانستان همچنان در حال تشدید است و به‌طور خاص دست‌رسی زنان به رسانه‌ها، چه به‌عنوان روزنامه‌نگار و چه به‌عنوان شنونده و تماشاگر را هدف قرار می‌دهد.

به گفته‌ی این نهاد، در زمانی که روزنامه‌نگاران زیر یوغ سرکوب شدید، سانسور و خودسانسوری هستند، افزایش محدودیت‌ها، چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان را بیشتر ویران می‌کند.

این نهاد تصریح کرده که ممنوعیت نشر صدای زنان در خوست، ممنوعیت تصویربرداری از سوی طالبان در قندهار و محدودیت‌های شدید پوشش برای خبرنگاران زن در کشور، همه نشانه‌های نگران کننده‌ای از سخت‌گیری ایدئولوژیک طالبان است که به ویژه زنان روزنامه‌نگار را هدف قرار داده است.

گزارشگران بدون مرز از ملا هبت‌الله، رهبر گروه طالبان می‌خواهد که به این اقدامات سرکوب‌گرانه علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران پایان دهند.

این نهاد در ادامه نوشته است که در ۱۸ فبروری، ملا شیرین، والی طالبان در قندهار، طی فرمان کتبی، عکاسی و فیلم‌برداری را ممنوع اعلام کرده و در حال حاضر برای رسانه‌ها در این ولایت تنها مطالب مکتوب و ضبط صدا مجاز است.

وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز