جمعه، 27 میزان 1403

سخنگوی وزارت خارجه ایران؛ «ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست.»

خبر
شریک سازید:

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری روز دوشنبه 27 فروردین گفت که ایران برای حمله به اسرائیل با هیچ طرفی توافق نکرده بود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری روز دوشنبه 27 فروردین گفت که ایران برای حمله به اسرائیل با هیچ طرفی توافق نکرده بود.

کنعانی در باره حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به اسرائیل گفت: «ایران در چارچوب حقوق ذاتی خود عمل کرده است و برای اعمال حقوق ذاتی خود از هیچ طرفی اجازه نمی گیرد و خود را ملزم به توافق با هیچ طرفی نمی داند.»

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، یکشنبه 26 فروردین در یک نشست خبری گفته بود: «بامداد امروز طی پیامی به کاخ سفید اعلام کردیم عملیات ایران محدود  و با هدف دفاع مشروع و تنبیه اسرائیل انجام می شود.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه گفت: «ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست.»

کنعانی،همچنان  در رابطه به کشتی توقیف شده، پرتغالی «مرتبط با اسرائیل» توسط سپاه پاسداران در تنگه هرمز گفت: «تعلق این کشتی به اسرائیل محرز بوده،و به دلیل نقض قوانین بین المللی دریانوردی به منظور انجام بررسی های لازم به داخل آب های سرزمینی ایران هدایت شده است».

خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران ایران روز شنبه گزارش داده بود که نیروی دریایی سپاه یک کشتی باری «مرتبط با اسرائیل» را در تنگه هرمز توقیف کرد.

بر اساس این گزارش، این کشتی مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسرائیلی به نام «ایال عوفر» است».

خبرگزاری دولتی ایران «ایرنا» نیز گزارش داد توقیف این کشتی توسط «نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران» با اجرای «عملیات هلی برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی» در نزدیکی تنگه هرمز انجام شده است.


محمد بهروز بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز