جمعه، 27 میزان 1403

بوجکه زرد طالبان در نمایشگاه پروان

خبر
شریک سازید:

گروه طالبان در نمایشگاه تولیدات داخلی

 

 

گروه طالبان در نمایشگاه تولیدات داخلی در پروان ماین و بشکه‌های زرد حاوی مواد انفجاری را که برای تخریب زیربناهای کشور استفاده می‌کردند به نمایش گذاشتند.

شهرداری چاریکار، مرکز پروان در اعلامیه‌ای گفته است که این نمایشگاه با عنوان «عالیست افغانیست» برای سه روز از دوشنبه، ۲۷ حمل تا چهارشنبه، ۲۹ حمل از سوی شرکت نمایشگاهی «کاپیسای باستان» برگزار شده است.

شهرداری چاریکار به نقل از حاجی فرید، رییس شرکت کاپیسای باستان نوشته که در این نمایشگاه تولیدات داخلی مانند لباس‌های دست‌دوزی، غذاهای محلی و صنایع دستی از ولایت‌های کاپیسا، پنجشیر، قندهار، کابل و بامیان به نمایش گذاشته شده است.

طبق تصاویری که شهرداری چاریکار نشر کرده، نشان می‌دهد که طالبان در این نمایشگاه ماین‌ها و بشکه‌های زرد حاوی مواد انفجاری را به نمایش گذاشته‌اند.

در یکی از غرفه‌ها یک جنگجوی طالبان روی بنر تبلیغاتی‌اش نوشته است: «بوجکه زرد قیمت‌اش ۵۰ افغانی، تخریبش ۱۰ میلیون دالر امریکایی.»

گروه طالبان در دو دهه گذشته از این بشکه‌های زرد حاوی مواد انفجاری برای تخریب زیربناهای کشور مانند جاده‌، پل و پلچک و حمله به مراکز عمومی و مراکز نظامی استفاده می‌کردند.

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز