جمعه، 27 میزان 1403

دیدار های بی نتیجه رینا امیری با مقامات آلبانیا در مورد زنان افغانستان

خبر
شریک سازید:

رینا امیری، نماینده‌ی ویژه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا با نشر پیامی در برگه‌ی اکس از این دیدار خبر داده

رینا امیری، نماینده‌ی ویژه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا با نشر پیامی در برگه‌ی اکس از این دیدار خبر داده و آنرا «سازنده» عنوان کرده است.

خانم امیری نوشته است که وی در این دیدار از «اقدام حیاتی» حکومت آلبانیا برای حمایت و پشیبانی مردم افغانستان، به‌ویژه زنان قدردانی کرده است.

رییس جمهور آلبانیا با نشر پیامی در برگه‌ی اکس نوشته است که به تعهد آلبانیا به استقبال و حمایت از افغانستانی‌ها با عزت و احترام افتخار می‌کند.وی همچنان این نشست را سازنده خوانده است

بجرام بگیج، هم‌چنان گفته است که آنان منتظر فرصتی‌ برای افزایش مشارکت‌های‌شان در زمینه‌ی حقوق زنان افغانستانی است.

گفتنی‌ست که زنان و دختران در حاکمیت طالبان از تمامی حقوق اولیه و اساسی‌شان محروم‌اند. تاکنون تلاش‌های جهانی نیز در این زمینه‌ پاسخ‌گو نبوده است. طالبان اعتراض‌ها و دادخواهی زنان در مورد حقوق شان را تااکنون با خشونت سرکوب کرده است. آن‌ها هم‌چنان به هیچ یک از خواست‌های جامعه‌ی جهانی مبنی بر رعایت حقوق بشری به‌ویژه حقوق زنان و دختران پاسخ مثبت نداده است.  طالبان حقوق زنان را مساله‌ی داخلی عنوان کرده و در پاسخ به خواست جامعه‌ی جهانی از آنان خواسته‌اند که به مسایل داخلی افغانستان مداخله نکنند.

در حالی‌که رژیم طالبان به نقض گسترده‌ی حقوق بشری و نهادینه‌سازی سیستم آپارتاید جنسیتی متهم‌اند؛ اما خودشان مدعی اند که حقوق زنان و دختران را مطابق به شریعت اسلامی تاامین کرده است.

سحر بیات راحیل نیوز اسلام آباد

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز