جمعه، 27 میزان 1403

بارنده گی های اخير جان ۵ زن را در هلمند گرفت

خبر
شریک سازید:

مسوولان محلی طالبان در ولایت هلمند خبر داده اند. در نتیجه‌ی تخریب دو خانه در اثر بارندگی‌های شدید

در این ولایت ۹ نفر به‌شمول پنج زن جان‌باخته‌اند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت هلمند با نشر خبرنامه‌ای از جان‌باختن و زخمی شدن بیش از ده نفر در این ولایت خبر داده است.  

حافظ عبدالباری رشید، رییس اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت هلمند گفته است که شب گذشته (جمعه، ۳۱ حمل) در پی فروریختن سقف یک خانه در روستای تاجیکان ولسوالی گرشگ هلمند، یک زن و یک کودک جان باخته‌اند و یک نفر دیگر  نیز زخمی شده است.

به گفته‌ی مسوولان محلی طالبان، سقف این خانه‌ی مسکونی به‌دلیل بارندگی‌های اخیر فروریخته است.  

در رویداد جداگانه‌ی دیگر، پنج‌شنبه‌شب (۳۰ حمل) در منطقه‌ی «ابغول» ولسوالی کجکی این ولایت، سیلاب شدید یک خانه را ویران کرده و در نتیجه، هفت عضو یک خانواده که چهار نفر آنان زنان و دختران است، نیز جان باخته‌اند.

بر اساس خبرنامه‌ی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هلمند در رویداد دیگری در ولسوالی «قاضی‌خیل» ولسوالی کجکی در اثر ریزش دیوار، سه دختر زخم برداشته‌اند.  

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان اعلام کرده است که براثر این بارندگی‌ها و سیلاب‌ها، بیش از ۷۰ نفر جان باخته‌اند و دو هزار و ۵۰۰ خانه آسیب دیده است.

گفتنی‌ست، که ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف و باران، سرازیرشدن سیلاب‌ آنی و رعد‌‌وبر‌ق در ۱۹ ولایت دیگر کشور نیز  هشدار داده است.

محمد ناصر شیرزاد 

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز