جمعه، 27 میزان 1403

امداد رسانی در افغانستان

گفتگو
شریک سازید:

بیکاری و نیاز مردم به کمک‌ها: با روی کار آمدن تحولات موج بزرگی از بیکاری‌ها در کشور شروع شد، صدها هزار تن وظایف شان را از دست دادند

و شماری زیادی به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. وجود موسسات امدادرسانی برای فقر زدایی در جامعه موثر است.

بریالی سجاد رئیس یکی از موسسات کمک کننده گفت: در شرایط کنونی باید تمام موسسات و نهادهای خیریه با مردم همکاری کنند زیرا مردم به نان ضرورت دارند.

آقای سجاد افزود که موسسه نور در یک سال اخیر بیشترین کمک‌های نقدی و خوارکی را به شهروندان در ولایات مختلف کشور توزیع نموده است که این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

در یکی از این دوره های امدادرسانی معلمین مکاتب مختلف شهر کابل نیز تحت پوشش قرار گرفتند؛ در قدم نخست 300 بسته کمکی به مردم فقیر و بی‌بضاعت توزیع شد. در مراحل قبلی بسته های کمکی برای بی‌جا شدگان داخلی اختصاص داده شده بود و بخش سوم کمک‌ها به معلمین توزیع شده است. یک بخش دیگر برنامه‌های بنیادی این موسسه بخش « ایجاد مراکز تهیه و پخش آب» است که برای مناطق که با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است اجرا گردیده است.

وی افزود که کودکان خیابانی نیز شامل کمک‌های این موسسه می باشد که بسته‌های غذایی، پوشاک و بسته‌های تعلیمی به آنها طی دوره های متعددی توزیع شده است.  بریالی سجاد گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با ارائه برنامه‌های بنیادی مردم را به خودکفایی برسانیم و آنها بتوانند خود کفاء شوند و امرار معاش نمایند. این موسسه بیش‌ترین توجه به تعلیم و تربیت فرزندان کشور دارد و برنامه مفید و متنوع را ایجاد نموده است.

آقای سجاد می‌گوید: که امارت اسلامی باید از کمک‌های مالی کشورهای خارجی برای ایجاد شغل برای شهروندان در قالب فابریکات تولیدی که یک برنامه ‌بنیادی می باشد استفاده نماید.

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز