جمعه، 27 میزان 1403

وحیده امیری: زنان به‌خاطر آزادی و برابری اعتراض می کند.

خبر
شریک سازید:

وحیده امیری، فعال حقوق زنان و یکی از زنان معترض که سال گذشته برای مدتی از سوی استخبارات طالبان در کابل زندانی شده بود

در واکنش به انتقاد‌های برخی از افراد، مبنی بر این‌که زنان معترض به‌هدف ساختن پرونده‌ی مهاجرت اعتراض می‌کنند، می‌گوید که این برچسب، یک جفای بزرگ در حق مبارزه‌های زنان معترض افغانستانی است.

وحیده امیری در یک نوار تصویری که از محل کار خود در آمریکا به رسانه‌ها فرستاده است، می‌گوید که پیامی دارد برای کسانی‌که فعالان حقوق زنان در افغانستان را متهم می‌کنند که برای به‌دست‌آوردن پناهندگی در کشورهای غربی در برابر گروه طالبان اعتراض می‌کنند.

خانم امیری گفت: “زنان معترض به‌خاطر رفتن به خارج از کشور اعتراض نکردند.”

وحیده امیری که پس از مواجه‌شدن با فشار از سوی طالبان به آمریکا مهاجرت کرد، در این ویدیو در حالی‌که مشغول کار نظافت در اتاقی است می‌گوید: “چرا کسی بخواهد به خاطر این‌همه آوارگی، دل‌تنگی و ذلیل‌‌‌شدن اعتراض کند؟”

او، بیان کرد: “زنان افغانستان به این شعور رسیده‌اند که عمل‌کردهای طالبان را که گروهی تاریک‌اندیش و زن‌ستیز هستند را به‌تصویر بکشند و نه بگویند. هم‌چنان به‌خاطر عدالت و برابری در مقابل این گروه ایستاده گی نمایند.

 

گفتنی‌ست که پس از روی کار آمدن طالبان، زنان و دختران از اساسی‌ترین حقوق شان محروم شده‌اند. آنان برای مطالبه‌ی حقوق شان دست به اعتراض زدند که با موجی از دست‌گیری، شکنجه، زندان طالبان و فرار از کشور روبه‌رو شده‌اند


وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز