جمعه، 27 میزان 1403

برنامه جهانی غذا؛ بیش از ۳۰۰ نفر در ولایت بغلان در اثر سیلاب ها جان باخته است

گزارش
شریک سازید:

هم‌زمان با جاری شدن سیلاب هادر ولایت

 

هم‌زمان با جاری شدن سیلاب ها در ولایت ها مختلف کشور و اما ا،ا،ا  تلفات ناشی از سیلاب‌ها در هفت ولایت کشور را ۸۵ نفر اعلام کرده است، برنامه‌ جهانی غذا، نهادی متعلق به سازمان ملل متحد می‌گوید تنها در ولایت بغلان بیش از ۳۰۰ نفر جان باخته و یک هزار خانه ویران شده‌اند

برنامه جهانی غذا عصر امروز(شنبه، ۲۲ ثور) در ایکس نوشته است که این نهاد در حال توزیع منابع غذایی به ویژه بیسکویت غنی‌شده برای سیل‌زدگان است.

این در حالی است که محمدجانان سایق، سخنگوی وزارت‌های دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی گروه طالبان در یک نوار تصویری اعلام کرده است که در پی سیلاب‌های اخیر در ولایت‌‌های مختلف کشور ۸۵ نفر جان باخته و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

اما عبدالمبین صافی، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در تخار گفته است که تنها در پی سرازیر شدن سیلاب در چهار ولسوالی این ولایت ۲۰ نفر جان باخته و ۸۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

باشندگان ولایت بغلان نیز به رسانه‌ها گفته‌اند که فقط در ولسوالی‌های برکه و بغلان مرکزی جسدهای ۲۵۰ نفر را از سیلاب بیرون کشیده‌اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ولایت‌های بغلان، تخار، بدخشان، فاریاب، هرات، غور و سمنگان شاهد سرازیرشدن سیلاب‌های شدید‌ و تلفات انسانی و خسارات مالی هنگفت ناشی از این سیلاب‌ها بودند.
این در حال است، که ا،ا،ا از ارائه آمار در موردی تخربیات و زیانی های جانی این باشنده‌گان عاجز مانده است.


فرزانه سروری

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز