جمعه، 27 میزان 1403

دیدار وزیر صنعت و تجارت با هیأت ایرانی در کابل !

خبر
شریک سازید:

وزرات صنعت و تجارت می‌گوید

 

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید، نورالدین عزیزی وزیر این وزارت در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته صنعت، با هیأت ایرانی به سرپرستی غلام‌رضا نجاری، معاون سفیر این کشور در کابل کرده است.
در حاشیه برنامه‌ افتتاح نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته صنعت، محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با هیئت دولتی و سکتورخصوصی جمهوری اسلامی ایران تحت ریاست محترم غلام‌‌رضا نجاری، معاون سفیر این کشور در کابل ملاقات و گفت‌وگو کرده است.

همزمان با این، به گفته وزارت صنعت و تجارت، در این دیدار در مورد افتتاح “دفتر نظام انجنیری ایران در بخش معادن” در افغانستان و فراهم کردن زمینه آموزش برای انجنیران افغان در ایران گفت‌وگو شده است.

در این دیدار همچنان به منظور برداشتن گام‌‌های عملی و افتتاح این دفتر و نیز امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایران در بخش اکتشاف و استخراج معادن افغانستان؛ هیأت فنی از سوی وزیر صنعت و تجارت به هیأت ایرانی معرفی شده است.

در همین حال، نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت در مراسم افتتاح نمایشگاه ملی و بین‌المللی به مناسبت هفته صنعت گفت، امارت اسلامی افغانستان را خودکفا می‌سازد.

از سویی هم، عبدالطیف نظری، معین وزارت اقتصاد  در این نمایشگاه گفت که امارت اسلامی از واردات بی‌رویه جلوگیری و صادرات را تقویت کرده است، آقای نظری همچنان ادعا کرد که امارت اسلامی جلو فرار سرمایه از کشور را گرفته است.

همچنین هدایت‌الله بدری رئیس بانک مرکزی افغانستان نیز در این مراسم گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.

این در حالی است که وزارت صنعت و تجارت روز یکشنبه، ۲۳ ثور، اعلام کرد که نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفت روزه برای به نمایش‌گذاشتن تولیدات داخلی برگزار شده است.

وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز