دوشنبه، 26 سنبله 1403

اصلیه وردک، زنان اهل معامله و خیانت نیستند

زنان
شریک سازید:

اصیلا وردک از دیپلمات‌های پیشین افغانستان می‌گوید

 

اصیلا وردک، امروز پنج‌شنبه (۲۷ ثور) در صفحه‌ی اجتماعی اکس‌اش نوشته که یکی از ۴۰ اشتراک کننده‌ در نشست دو روزه‌‌ی اسلو پایتخت ناروی بوده و در این نشست با نمایندگان طالبان مسقیم در مورد مسایل مربوط به افغانستان به‌ویژه وضعیت زنان بحث و گفت‌وگو کرده‌است.

خانم وردک گفت: “در این نشست از هر قشر، قومیت و حتی نمایندگان گروه ا،ا،ا هم شرکت کرده بودند. همه‌ی ما زنان اشتراک‌کننده‌ در این نشست رو در رو نظریات خود را شریک ساختیم. ا،ا،ا دشمن مشترک تمام زنان است”.

این دیپلومات پشین؛ اما هویت نمایندگان ا،ا،ا  را در این نشست مشخص نکرده است.

در همین حال روز گذشته شماری از فعالان حقوق زن گفته بودند که برخی از فعالان اشتراک‌کننده در این نشست  ا،ا،ا حمایت می‌کنند.

خانم وردک در واکنش به این ادعای فعالان حقوق زن نیز نگاشته است: “زنان اهل معامله و خیانت نیستند”.

انجمن تحقیقات حقوق بشر ناروی گفته است که ریچارد بنت، گزارش‌گر ویژه‌ی حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان، با شماری از فعالان جامعه‌ی مدنی و زنان در اسلو پایتخت ناروی در نشست دو روزه‌ای در مورد مسایل مربوط به افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

و اما این در حالی‌ست، که روز گذشته برخی از فعالان حقوق زن از جمله هدا خموش و مینه رفیق در برابر وزارت امور خارجه‌ی ناروی دست به اعتراض زدند و گفتند که حقوق زنان و دختران در افغانستان به‌گونه‌ی روزافزون نقض می‌شود. آنان از حکومت ناروی خواستند که به‌دلیل نقض حقوق زنان و نهادینه‌سازی سیستم آپارتاید جنسیتی در افغانستان، روابط خود را با رژیم طالبان قطع کند.
وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز