دوشنبه، 26 سنبله 1403

وحیده فیضی، خبرنگاردر «سالانه‌ی کنگره‌ی رسانه‌های خبری جهانی» سخن‌رانی خواهد کرد

زنان
شریک سازید:

خانم فیضی امروز

 

خانم فیضی، امروز (سه‌شنبه، اول جوزا) با نشر پیامی در برگه‌ی اکس نوشته که صحبت در کنفرانس سالانه‌ی کنگره‌ی رسانه‌های خبری جهانی، افتخار بزرگی است.

این خبرنگار هم‌چنان نوشته است که این مهم‌ترین گردهمایی سالانه‌ی رهبران رسانه‌های خبری است و از سال ۱۹۴۸ به این‌سو برگزار می‌شود.

در این نشست هفت صد تا یک هزار و ۵۰۰ تصمیم‌گیرنده از رسانه‌ها شرکت خواهد کرد. وب‌سایت کنگره‌ی رسانه‌های خبری جهانی نیز در مورد وحیده فیضی نوشته است که این روزنامه‌نگار افغانستانی دارای مدرک لیسانس از رشته علوم سیاسی است.

خانم فیضی، فعالیت رسانه‌ای خود را از صنف نهم سال ۲۰۱۰ و با نام مستعار «هیلا فیضی» به عنوان گوینده‌ی  رادیو آغاز کرده و  پس از  چهار سال به  عنوان گزارش‌گر در رادیو سلام وطندار کار کرده است.

وحیده، از سال 2016 تا 2021 به عنوان هماهنگ کننده‌ی جنسیت برای کمیته‌ی ایمنی خبرنگاران افغانستان (AJSC) نیز کار کرده است. او، در سال 2015 به عنوان بهترین گزارش‌گر توسط NAI (SOMA) به همراه مدال طلا از رییس جمهور سابق افغانستان شناخته شد. 
این خبرنگاری افغانستانی پس از تسلط ا،ا،ا بر افغانستان، به دنمارک پناه برده است.

قابل ذکر است. که پس از حاکمیت ا،ا،ا  به‌دلیل محدودیت‌های ا،ا،ا بر رسانه‌ها و خبرنگاران زن، بیش از ۸۰ درصد خبرنگاران زن کارهای شان را از دست داده‌است . خبرنگارانی که فعلا مصروف کاراست با موانع و چالش های زیادی روبرو هستند.

وحیده بیات

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز