یکشنبه، 18 سنبله 1403

یک دختر جوان در غور خودش را به رودخانه انداخته و جان باخت.

خبر
شریک سازید:

منابع محلی در ولایت غور می‌گویند


منابع محلی در ولایت غور می‌گویند که یک دختر جوان در این ولایت خودش را به قصد خودکشی به رودخانه انداخته و جان باخت .

یک منبع که نخواست هویت ش فاش شود می گوید که این دختر جوان به‌نام جمیله بوده، حدود ۱۸ سال سن داشته و باشنده‌ی اصلی روستای «تَخَم» ولسوالی دولت‌یار بوده است. منبع می‌افزاید که جمیله حدود یک‌ماه قبل با پسر همسایه‌ی خود ازدواج کرده. که مبلغ ۶۰هزار افغانی از هزینه طویانه بالای خانواده‌ی  شوهرش باقی مانده بود و گاها" از سوی پدرش این درخواست می شد .

گفته می شود. جمیله به دلیل اختلافات خانوادگی با خانواده همسرش، دست به خودکشی زده است

و منبع می‌افزاید که این دختر در میان بازار دولت‌یار و «دهمرده» خودش را از روی پل به رودخانه مشهور به دریای هریرود انداخته است. منبع در ادامه می‌‌گوید از سوی دیگر خانواده‌ی پدر شوهر جمیله بالای او فشار می‌آوردند تا پدرش را قانع سازد که این پول را ببخشد، که پس از فشارهای زیاد جمیله این موضوع را تحمل نتوانسته و دیروز خودش را به رودخانه انداخته و به زندگی‌اش پایان داده است.

در همین حال، یک منبع دیگر در ولایت غور می‌گوید که جسد جمیله عصر دیروز از ساحه‌ی «کُشک بهار» توسط مردم محل از آب بیرون کشیده شده است.

این درحال است، که طی دو سال جاری خودکشی در میان جوانان بخصوص دختران و زنان افغانستان در اثر خشونت های خانوادگی، ازدواج های اجباری و زیرسن، رو به افزایش است.

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز