یکشنبه، 18 سنبله 1403

طی محفل باشکوهی از عید غدیر خم از سوی دفتر آیت‌الله العظمی حکیم(ره) در کابل تجلیل شد

خبر
شریک سازید:

جشن باشکوهی به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیرخم

 

جشن باشکوهی به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم از سوی دفتر آیت‌الله العظمی سیدسعید حکیم(ره) در کابل برگزار شد، سخنرانان در این جشن از فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی، اجتماعی و خیریه دفتر آیت‌الله حکیم(ره) قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری راحل: محفل پرشکوه عید غدیر خم(روز اکمال دین و اتمام نعمت) امروز (سه شنبه، ۵ سرطان) از سوی دفتر حضرت آیت‌الله العظمی سید سعید حکیم(ره) مرجع عالیقدر شیعیان جهان با حضور علمای دینی، طلاب حوزات علمیه، شخصیت‌های فرهنگی، و ده ها تن از اقشار مختلف غرب کابل برگزار شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مظفری، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و عضو شورای علما از فعالیت ها و کارکردهای دفتر آیت‌الله حکیم(ره) در کابل تشکری کرد.

وی گفت که دفتر آیت‌الله حکیم(ره) در کابل از روز تاسیس تاکنون‌ مایه برکات و خدمات فراوان برای مردم افغانستان بوده است.

آقای مظفری می گوید، که دفتر آیت‌الله حکیم(ره) در کابل پناهگاه امن فقرا، ایتام و طلاب بوده و هزاران نفر از کمک های مادی این دفتر مستفید شده اند.

براساس سخنان این عضو شورای علمای شیعه، بعد از رحلت آیت‌الله حکیم(ره) فرزند برومند شان حضرت آیت‌الله سید ریاض حکیم همان راه پدر که فعالیت های گسترده فرهنگی، اجتماعی و خیریه بود را ادامه داده است.

وی افزود که خانواده آیت‌الله حکیم(ره) یک خانواده مشهور از منظر اجتهاد و علم است

رئیس مرکز ائمه اطهار(ع) از زبان بزرگان دینی نقل قول کرده و گفت که اگر مردم در ارتباط با غدیر خم کوتاهی نمی کردند و به سفارش پیامبر(ص) عمل می کردند هیچ‌گاه حادثه عاشورا رخ نمی‌داد‌.

وی حادثه عاشورا را نتیجه کوتاهی مردم در مورد غدیر خم دانسته و بیان داشت که حضرت فاطمه الزهرا(س) نیز به سبب کم کاری مردم نسبت به غدیر خم به شهادت رسید.

رئیس مرکز ائمه اطهار(ع)، عید سعید غدیر خم را یکی از بزرگترین و مهم ترین عیدهای مسلمانان دانسته و گفت که اهمیت غدیر در قرآن کریم نیز ذکر شده است.

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز