یکشنبه، 18 سنبله 1403

معصومه علی زاده، مشعل المپیک پاریس را حمل می کند

زنان
شریک سازید:

معصومه علی زاده بایسکل سوار

معصومه علی‌زاده، بایسکل‌سوار  افغانستانی که مدیریت تیم پناهندگان را در المپیک پاریس ۲۰۲۴، به عهده دارد؛ مشعل المپیک امسال را شهر اوغلیون فرانسه حمل کرد.

تیم پناهندگان، با نشر پیامی در برگه‌ی اکس نوشته است که خانم علی‌زاده با حمل کردن مشعل المپیک امسال، پیامی قدرت‌مندی را به نمایش می‌گذارد. «قدرت ورزش و ارزش‌های المپیک را به نمایش می‌گذارد.»

این ورزش‌کار ۲۸ ساله‌ی افغانستانی که در رشته‌ی بایسکل‌سواری در نقش مدیریتی در المپیک پاریس حضور می‌یابد. خانم علی‌زاده در ویدیوی که از سوی تیم پناهندگان منتشر شده؛ گفته که تیم پناهندگان چندین سال تلاش کرده و او امیدوار است که آنان در این بازی‌ها مدال کسب کنند.

خانم علی‌زاده هم‌چنان می‌افزاید که تیم آنان در المپیک پاریس ۲۰۲۴، به نمایندگی از همه‌ی پناهندگان رقابت می‌کند. به گفته‌ی خانم علی‌زاده آنان در این بازی‌ها «پیام امید و صلح می‌فرستند».

خانم علی‌زاده از هشت سال به این‌سو در فرانسه زندگی می‌کند و در رشته‌ی ورزشی خود دست‌آوردهای را نیز کسب کرده است. وی پیش از این در تیم پناهندگان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کرده بود.

معصومه علی‌زاده، در المپیک پاریس که از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگست برگزار می‌شود، مسوولیت ۳۶ ورزش‌کار مهاجر از ۱۱ کشور جهان را به عهده دارد که در ۱۲ رشته‌ی ورزشی به رقابت می‌پردازند.

گفتنی‌ست که ا،ا،ا،  ورزش زنان و دختران را در کشور را ممنوع کرده است. تمامی گروه‌های ورزشی زنان نیز منحل شده است.

باوجود محدودیت‌ها بر ورزش زنان و دختران، یک گروه شش نفر – سه مرد و سه زن- به نمایندگی از افغانستان در المپیک پاریس ۲۰۲۴ شرکت می‌کند. واما ا,ا،ا،  گفته‌اند که این دختران را به عنوان ورزش‌کاران افغانستانی به رسمیت نمی‌شناسند.

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز