دوشنبه، 26 سنبله 1403

منیژه تلاش اولین رقصنده‌ی بریک دانس افغانستان به المپیک پاریس رفت

زنان
شریک سازید:

منیژه تلاش دختر ۲۱ ساله نخستین دختر افغانستان است

  •  

منیژه تلاش، ۲۱ ساله، نخستین دختر اهل افغانستان است که به رقص بریک(بریک دانس) روی آورد و اکنون در چارچوب تیم پناهندگان به المپیک پاریس رفته تا هنرش را به نمایش بگذارد.

بریک دانس نوع خاصی از رقص و بیشتر خیابانی است که در دهه ۱۹۷۰ میلادی در امریکا تنظیم شد و منیژه سال ۲۰۲۰ در کابل به آن روی آورد.

او پس از سقوط حکومت در سال ۲۰۲۱، از کشور مهاجر شد و اکنون در شهر مادرید اسپانیا زندگی می‌کند.

خانم تلاش در چارچوب تیم پناهندگان که توسط معصومه علی‌زاده، بایسکل‌ران افغانستانی رهبری می‌شود، به المپیک پاریس ۲۰۲۴ رفته است.

منیژه که رویای حضور در المپیک پاریس را داشت، امسال با اضافه شدن بریک دانس برای نخستین بار در جمع بازی‌های المپیک، این فرصت استثنایی را به دست آورده است.

این روزها منیژه در شهر پاریس منتظر برگزاری رقابت‌ها بین تیم‌های بریک‌ دانس است.
ازابیل بلین، خبرنگار و مستندساز در حال تهیه‌ی یک فلم مستند از زندگی و مبارزه‌ی منیژه برای رسیدن به رویاهایش است و قدم به قدم، تلاش‌های او را ضبط می‌کند.

تیم ۳۶ نفری پناهندگان که از حدود ۱۲۰ میلیون پناهنده در سراسر جهان نمایندگی می‌کند در سال ۲۰۱۶ در المپیک ریو-برازيل ایجاد شد.

در المپیک پاریس ۲۰۲۴، ضمن معصومه علی‌زاده به عنوان رهبر تیم پناهندگان، منیژه تلاش در بخش بریک دانس، نگاره شاهین و صبغت‌الله عرب در رشته جودو، امیر انصاری در بایسکل‌سواری جاده‌ای و فرزاد منصوری در رشته تکواندو در چارچوب این تیم اشتراک کرده‌اند.

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز