دوشنبه، 26 سنبله 1403

برنامه‌ی سازمان ملل برای ۴۷۰ زن در هرات دوره آموزشی برگزار کرد

زنان
شریک سازید:

برنامه‌ی توسعه‌ی سازمان ملل متحد برای بیش‌از

برنامه‌ی توسعه‌ی سازمان ملل متحد برای بیش‌از ۴۷۰ زن و مرد در روستای “چاهک” ولسوالی انجیل ولایت هرات در زمینه‌ی کاهش خطر بلا‌های طبیعی، دوره‌های آموزشی برگزار کرده‌است.

برنامه‌ی توسعه‌ی سازمان ملل روز (دوشنبه، ۱۵ اسد) با نشر مطلبی در برگه‌ی اجتماعی اکس‌اش می‌گوید که از سال ۲۰۲۲ تاکنون به ۵ هزار و ۲۲ تن به‌شمول ۱ هزار و ۱۹۳ زن در مورد چگونه‌گی کاهش خطر‌ات بلاهای طبیعی آموزش داده‌است.

این نهاد هدف از این دوره‌های آموزشی را چنین عنوان کرده‌است: “این دوره‌ها را برگزار کردیم تا از جوامع محلی در مدیریت خطرات، پیش‌از تبدیل شدن به فاجعه حمایت کنیم”.

گفتنی‌ست که بخش زنان سازمان ملل متحد نیز گفته که بیش‌ترین قربانیان رویداد‌های طبیعی در افغانستان، زنان و دختران اند. به‌ گفته‌ی این سازمان، محدودیت‌های ا،ا،ا  نیز باعث آسیب‌پذیری بیش‌تر آنان شده است.

برنامه‌ی توسعه‌ی سازمان ملل در حالی این دوره‌های آموزشی را برگزار کرده‌است که بر اساس گزارش‌ها بیش ۸۰ هزار نفر بر اثر سیل‌های اخیر در سراسر افغانستان آسیب دیده اند. برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان نیز گفته بود که بیش از ۵۰۰ نفر در این رویداد جان‌باخته است.

وحیده بیات 

رسانه‌ی راحیل

راحیل نیوز